Foto: Jerker Josefsson

Misery Loves Co. - ZERO - UTE NU

Efter 19 år återvänder Misery Loves Co. med sitt fjärde album, ett album med titeln ZERO. Det har varit en lång väntan för många fans men riktig konst kan aldrig forceras.

Musikaliskt bjuder ZERO på en bred palett av influenser som – precis som tidigare – gjort Misery Loves Co kända; från goth till alternativ rock och från ambienta ljudlandskap till dödsmetall. Och som alltid är det med samma industriella touch som förr. Ibland är det väldigt tungt men också alltid väldigt catchy.

Misery Loves Co. - ZERO -lyssna här!

Misery Loves Co. var ett av de hetaste svenska banden under 90-talet och belönades med både Grammis och lovord från den inhemska kritikerkåren. Men det var framför allt utanför landets gränser som gruppen fick sitt stora genombrott. Kerrang! utsåg debutalbumet till en av de 100 bästa metalplattorna genom tiderna och Misery Loves Co. befann sig ständigt på vägarna för spelningar med Slayer, Deftones, Machine Head och många fler.

MISERY LOVES CO.

Patrik Wirén - Sång
Örjan Örnkloo – Gitarr, programmering
Michael Hahne – Gitarr, bas

Misery Loves Co. – ZERO – ute nu på Black Lodge Records.

Regioner