Foto: Helgea Hekate

Moon-Woman, första singeln från Xalpens kommande album ute nu!

Black Lodge Records släpper Moon-Woman, den första singeln från Xalpens kommande fullängdsalbum.

Äntligen lyfter Xalpen på slöjan för att visa upp deras första spår från det kommande albumet "The Curse of Kwányep". Moon-Woman (Kre'-Naa) är en spöklik berättelse om en mytologisk matriark från selk'nam-mytologin som utövas i Tierra del Fuego (Eldslandet). Som alltid levererar Xalpen sitt råa Black Metal sound, kanaliserar ritualistiska vibrationer inom svart magi och tar oss på en resa genom uråldriga ockulta traditioner och Moon-Woman (Kre’-Naa) avviker inte från denna oheliga väg.

Xalpens Alvaro Lillo/Tarem-Keláash kommenterar Moon-Woman:
"The idea behind and within Moon-Woman is to respectfully honor the great metamorphic spirit of Kre' and the dark designs of the ancient shamans of the southern latitudes, recalling forgotten times and the memories of every Selk'nam woman slain by the hand of men in that mythical era of transformation (and epic legends), in order to intertwine comparative characteristics of their mythology with different ethnic groups, cultures, traditions and the occult aspects of different religions and magical currents.”

Xalpen - Moon-Woman ute nu på Black Lodge / Sound Pollution.

LYSSNA HÄR!

Xalpen - The Curse of Kwányep release 20230324 på Black Lodge / Sound Pollution