Narnia är klara för 2020 års upplaga av Sweden Rock Festival!

Narnia är klara för 2020 års upplaga av Sweden Rock Festival!

Nu är det officellt att svenska hårdrocksbandet Narnia är klara för 2020 års upplaga av Sweden Rock Festival. Sveriges största rockfestival går av stapeln i Sölvesborg 3-6 juni och bland övriga band som utannonserats hittas bland annat Volbeat, Nightwish, Opeth, D.A.D., Accept, Mercyful Fate, Blue Öyster Cult och Raubtier. För att fira detta släpper Narnia en outgiven livevideo på ett par låtar från live-albumet; We Still Believe - Made in Brazil (2017).

Det blir andra gången som Narnia spelar på Sweden Rock Festival, men denna gång har bandet märkbart mer vind i seglen, efter de senaste framgångarna med albumet From Darkness to Light och den följande turnén. Skivan toppade Sverigetopplistan i somras, knep Juryn’s förstaplats i Sweden Rock Magazine och nyligen blev den korad som det 15:e bästa albumet 2019 i samma tidning.

För att fira detta bjuder bandet på en hittills outgiven livevideo på låtarna Inner Sanctumoch No More Shadows From The Past från albumet We Still Believe - Made in Brazil, inspelad av Viktor Stenquist i Belo Horizonte, Brasilien, under bandets första Sydamerikaturné 2017.

Se Narnia - From Darkness To Light - Live -HÄR.

Turnén; From Darkness to Light Tour har hittills tagit bandet genom Argentina, Chile, Brasilien, Sverige, Schweiz och Finland och fortsätter i Tyskland i 13-14december, där turnén avslutas för i år.

Narnia:
Christian Liljegren: Sång