Foto: Bosse Melin

Rakt ner i avgrunden med svenska Stillborn

Efter den monumentala framgången med bandets förra album "Nocturnals" återvänder svenska Stillborn med ett ännu mörkare opus, "Netherworlds". Stillborn sneglar bakåt mot sin kultklassiker "Necrospirituals" samtidigt som de utforskar nya sfärer och driver sitt distinkta sound till nya höjder med "Netherworlds", och skapar låtar som är förkrossande vackra och vackert tunga.

Upplev de kyliga atmosfärerna och de gripande melodierna när Stillborn tar med lyssnarna på en resa genom det okända. Produktionen på "Netherworlds" ståtar med en skarpare kant och förfinad kvalitet, vilket säkerställer att varje riff, varje ackord resonerar med outplånlig klarhet.

Förbered dig på att bli fascinerad och tjusad av den ondskefulla "Netherworlds". Omfamna mörkret och följ med Stillborn på deras obevekliga strävan att omdefiniera Goth Metal.

Missa inte denna monumentala release som utan tvekan kommer att sätta sin stämpel på genren.

Stillborn - Netherworlds släpps den 28 juni på Black Lodge Records / Sound Pollution

Kategorier