Foto: Peter Thermaenius

Rock'n'Roll Church - första singeln från Glorious Bankrobbers kommande album - ute nu

Rock'n'Roll Church - första singeln från Glorious Bankrobbers kommande album!

Glorious Bankrobbers var pionjärer för den första svenska sleaze-vågen. Bandets fick en hit med låten ”Dynamite Sex Doze” som hade en frekvent rotation på MTVs Headbangers Ball. Bandet turnerade i USA och spelade in ett livealbum på den legendariska New York-klubben CBGB.

Glorious Bankrobbers banade väg för svenska succéband som t.ex. Hardcore Superstar och Mustasch. Våren 2023 släppte bandet sitt efterlängtade comebackalbum ”Back On The Road” och blev varmt välkomnat av fansen.

Ett år senare är bandet redan tillbaka med det nya albumet ”Rock'n'Roll Church” som släpps den 27 september 2024. ”Rock'n'Roll Church” spelades in på House of Voodoo i Stockholm och är mixad av Robert Pehrsson i Studio Humbucker. Första singeln, Rock'n'Roll Churchsom även är titelspåret från kommande albumet släpps idag!

Glorious Bankrobbers - Rock'n'Roll Church - ute nu på Bollmora Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

LYSSNA HÄR!

Kategorier