Roulette släpper nytt material!

Roulette släpper nytt material!

Sundsvallsbandet Roulette är hetare än någonsin och idag släpps nya singeln / videon ”Life Will Go On!

"Life Will Go On” är en up-tempo-ballad och den första nya låten från Roulette sedan den mycket framgångsrika och uppskattade plattan Now! som släpptes 2019.

Låten handlar om hur livet förändras när någon närstående lämnar oss, något som många kan relatera till under rådande pandemi. Den kom däremot till när en av bandmedlemmarnas förälder gick bort i cancer. Texten är riktad till de som finns kvar bland oss och hur livet och saknaden påverkar vår vardag, men också hur viktigt det är att livet måste gå vidare.

Life Will Go On fick ytterligare en innebörd när bandets tidigare keyboardist, och originalmedlem, också tragiskt gick bort i januari 2021.

Roulette har flera spelningar inbokade under andra halvan av 2021, bl.a en mindre turné i Spanien, och skriver just nu på nytt material till en kommande platta".

ROULETTE - Life Will Go On – ute nu på Black Lodge Records / Sound Pollution.