Skindred släpper sommarens låt!

Skindred släpper sommarens låt!

Skindred nya singel, ragga-reggae-låten 'L.O.V.E (Smile Please)' studsar in precis lagom till sommaren, en låt som får dina fötter att vilja röra sig och ditt ansikte att le!

Videon, regisserad av Steve Clarke – är en livlig, marionett fylld extravaganza, med tecknade technicolor-vibbar, som kämpar för mångfalden och vill inkludera ALLA till Skindreds familj.

Och vad Skindred har gjort de senaste 25 åren är att göra musik som inte låter som nån annans.

Bandet, Benji Webbe tillsammans med gitarristen Mikey Demus, basisten Daniel Pugsley och trummisen Arya Goggin har gjort ett album som samlar alla aspekter av Skindreds musik – från reggae till metal, rock till pop, dub till elektro – till den mest sinnesexpanderande och potenta samlingen låtar, designade för att få stereoanläggningar att smälta runt om i världen.

Det är bandet åttonde album och deras första för Earache Records, med vilka ett avtal för fyra nya album är signerat!

Skindred - L.O.V.E (Smile Please) - ute nu på Earache Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

LYSSNA HÄR!

Skindred - Smile - release 20230804