Foto: calle Emilsson

Starmen - Starmenized - ute nu!

Med siktet inställd mot stjärnorna, återkommer svenska hårdrocksbandet Starmen med sin fjärde platta - ”Starmenized”. Efter att oväntat debuterat med två plattor 2020 och följt upp med ytterligare ett album 2021, är nu stjärngossarna tillbaka med en riktigt spännande fortsättning. Bland plattans hitkavalkad står den melodiösa hårdrocken i centrum, med egenskrivna låtar som är svåra att värja sig emot, grafiskt förpackade i en retro serietidningsstil med ett genomgående tema som osar superhjältar och rockstjärnor.

När svenska hårdrocksbandet Starmen släppte sitt tredje album By the Grace of Rock ’n’ Roll 2021, började folk runt om i världen få upp ögonen för detta band på allvar. Förutom en hedrande andra plats i Sweden Rock Magazines Juryn, haglade lovorden från USA, Sydamerika, Australien, Japan och Europa. Inspirerande ord, som säkert hjälpte bandet i studion, för på Starmenized känns motivationen på topp.

Även på denna skiva medverkar samtliga medlemmar på leadsång, även om den till största del hanteras av Red Starman aka Kristian Hermanson(ex-Friends, The Poodles m fl) och också en större del av basisten Gold Starman aka Jonatan Samuelsson (Narnia).

Sammanfattningsvis bjuder Starmen på en riktig hitkavalkad med melodiös hårdrock, där de noggrant sållat fram tio guldkorn från det trettiotal låtar man hade att välja bland. Skivan har ett passande grafiskt tema som genomgående kretsar kring superhjältar och rockstjärnor i en retro serietidningsstil.

Line-up

Starman Red (Kristian Hermanson): Leadsång, gitarr
Starman Gold (Jonatan Samuelsson): Bas, sång
Starman Purple (Andreas Lindgren): Leadgitarr, sång
Starman Silver (John Hector): Trummor, sång

Starmenized är producerad av Kristian Hermanson och släpps via skivbolaget Melodic Passion Records i samarbete med Sound Pollution Distribution.

LYSSNA HÄR!