Foto: Calle Rydquist

Ström - En Orkan På Vår Sida - ute nu ⚡️⚡️⚡️⚡️

STRÖM är tillbaka! Men dom har inte varit borta särskilt länge. För att vara lite mer exakt, knappt 17 månader efter det att den av bland annat Jan Gradvall hyllade debutplattan Ström släpptes är det dags för album nummer två ”En Orkan På Vår Sida”.

Bandet kommenterar:
"Nu är den här vår andra skiva. ”En Orkan På Vår Sida”. Full av ylande sång och elektriska gitarrsolon. Vi i Ström är oerhört stolta över detta album som vi tycker låter så förbannat bra att klockorna stannar. Genren är klassisk hårdrock på småländska. Mer STRÖM åt folket!"

På den nya skivan har Ström verkligen hittat sitt egna råa smålänska sound. Från första titelspåret, den arenavältande ”En Orkan På Vår Sida” till det dödsallvarliga avslutande spåret ”Tack För Mig”. Via den lokalpatriotiska hyllningen till deras landskap ”Småland”. En tyngre anthem till sin hembygd har inte gjorts sen ”flickorna i Småland”.

Zdravkos texter är ärliga och självupplevda som tillexempel ”Stämpelklockan” som
handlar om hans första rediga jobb på en fabrik i Värnamo.

Ström har sedan de startade 2019 hunnit med ca 150 spelningar däribland ett knökafullt Sweden Rock Festival inför 5000 pers till att spela på alla de stora rockfestivalerna i Sverige.

Däremellan har de förutom egna slutsålda konserter så har de spelat förband på arenor till bland annat HammerFall och Royal Republic och nu senast Thundermother och dessutom spelat live i Tv och Radio under välgörenhetsprogrammet Musikhjälpen.

”En Orkan På Vår Sida” har precis som förra skivan mixats/mastrats och co producerats av Johan Forsman Löwenström för det där elektriska Strömsoundet.

Ström - En Orkan På Vår Sida - ute nu på Black Lodge / Sound Pollution!

LYSSNA HÄR! ⚡️⚡️⚡️⚡️

Kategorier