Sveriges troligen äldsta rockband, Tears, gör en mäktig comeback!

Sveriges troligen äldsta rockband, Tears, gör en mäktig comeback!

Sveriges troligen äldsta rockband, Tears, gör en mäktig comeback! Med 55 år i branschen, och med originalmedlemmarna fortfarande vid rodret, är bandet redo att återigen erövra musikscenen. Idag släpper de sin nya singel Broken Love, en kraftfull och gripande rockballad om kärlek.

Tears, som har inspirerat många av dagens stora band som The Ark, Ola Salo och Europe, har aldrig tidigare låtit så bra. Broken Love är en smäktande vacker men tuff rockballad som visar bandets förmåga att ständigt utvecklas och förnya sin musik.

Glamrockbandet, som startade i Katrineholm 1968 och har inspirerat många av dagens stora som The Ark, Ola Salo och Europe, fortsätter att göra avtryck i musikscenen. Bandet, bestående av Hans Fogelberg, Eddie Eriksson, Tomas Eriksson, Fubbe Furberg och Matti Vuorinen, var nyligen föremål för en uppskattad dokumentär på SVT som sågs av miljontals tittare.

Deras musik har inte bara påverkat andra artister, utan också kulturen och känslan av svensk musik. Trots att de har varit aktiva i över 50 år, fortsätter de att vara relevanta och inflytelserika, vilket bevisar deras tidlösa talang och passion för musik.

Broken Love är en låt som kommer att få både gamla och nya fans att falla för Tears igen. Med sin kraftfulla melodi och emotionella text är det en låt som kommer att stanna kvar i hjärtat långt efter att den sista tonen har klingat ut.

Tears 55-årsjubileum markerar inte bara en milstolpe i bandets karriär, utan också en hyllning till deras bestående inverkan på rockmusiken. Med Broken Love visar de att de fortfarande är en kraft att räkna med på musikscenen.

Tears - Broken Love - ute nu på Wild Kingdom / Sound Pollution

LYSSNA HÄR!