Tears rakt in på förstaplatsen på Sverigetopplistan

Tears rakt in på förstaplatsen på Sverigetopplistan

Återutgåvan av Tears debutalbum hamnar högt upp på Sverigetopplistan!

Plats 1 på Vinyltopplistan & plats 4 på den fysiska listan!

Bandet kommenterar:
”Oj. Så himla kul med förstaplatsen på topplistan!! Tack alla. Tears is Back with a Bang. Nu hoppas vi det rullar på och att vi ses på Terminalen i Stockholm den 5 nov! Tears live på glamrockkväll med Diamond Dogs och Velvet Insane."

Tears är gruppen som bröt många könsbarriärer och var först med smink och glittriga scenkläder på killar i Sverige. Detta i en tid då proggen i vårt land la en hämmande hand på all annan musik.

Tears var också livebandet som även blev föregångare i svensk hårdrock och fick folkparkernas vändkors att snurra vilt på 70-talet, publiken att strömma till klubbar och att jubla, dansa och sjunga och pop-tidningarna att frossa i bandets stjärnglans. Många publikrekord står sig än idag. Sveriges troligen mest kända, okända band.

Lyssna på legendariska Rosa albumet och på nya låten Gold Digger. Där visar Tears att de än idag håller hög klass.
Det som utmärkt Tears under de femtiofyra år gruppen funnits. Med liner notes av bland annat Ola Salo!

LYSSNA HÄR!