The Gentle Touch of Humanity – Ny musikvideo från Wormwood

The Gentle Touch of Humanity – Ny musikvideo från Wormwood

Wormwoods andra singel och video "The Gentle Touch of Humanity", det avslutande eposet från kommande albumet "Arkivet", har anlänt.

NINE (bandets sångare) kommenterar:

I enlighet med albumets dystra tema är den här videon inget undantag. Vi är alla bidragande till den destruktiva kraft som kallas människan. En ostoppbar kraft som drar upp jordens essens med rötterna och planterar frön av sjukdom.

Världen ser på i apati medan dess hjärta rivs ut ur sin kärna och ett kontinentslångt ärr sträcker sig genom allt vi känner till. ”The Gentle Touch of Humanity” är vad våra trötta och döda ögon tittar på från den tillfälliga fristad som vi kallar vårt hem. Ingenting kan göras, såret är för djupt, men låt oss hoppas att naturen inte går under utan en kamp.

Videon är långt ifrån för alla men den kommer åtminstone få dig att känna något. Känsliga tittare varnas på förhand.

WormwoodThe Gentle Touch of Humanity - se den här: https://youtu.be/ll4t_Oajwd8

"The Gentle Touch of Humanity" är plockad från Wormwoods kommande album "Arkivet", en skiva där Norrtälje-kvintetten fångar och förmedlar känslor av förtvivlan och vemod genom en uppsjö av sorgsna melodier, och deras melodiska dödsmetall får dessutom sofistikerat sällskap av fiol och en rad andra influenser från folkmusiken. ”Arkivet” är en skiva som suddar ut gränserna mellan låttexter och poesi.

Wormwood - Arkivet släpps den 27 Augusti på Black Lodge Records!

För ytterligare info / intervjuer kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se