Jonathan Nyström

Velvet Insane - Rock ’N’ Roll Glitter Tour Upplugged!

De svenska glamrockarna Velvet Insane släpper sitt nya album "Rock 'n' Roll Glitter Suit" via Wild Kingdom/Sound Pollution den 16 juli!

Velvet Insane är ett band som spelar med hjärtat utanpå kroppen, och albumet har redan hyllats av en rad internationella musikmagasin som Classic Rock Magazine,Grande Rock och Powerplay UK som skriver bland annat:

-Trettio minuter av prestigelös bad boy rock'n'roll!

Redan med första singeln "Backstreet Liberace" visade bandet var skåpet ska stå!
Legenderna Dregen och Nicke Andersson från The Hellacopters gästar på singeln och precis som när Rolling Stones hedrade bluestraditionen efter Muddy Waters tar Velvet Insane facklan vidare för att hålla rock'n'rollen vid liv. Albumet låter och andas musiken som gjordes i London 1973. Skivan är producerad av Sulo Karlsson som också skrivit låtarna på skivan tillsammans med bandet!

Bandet säger själva om skivan:
”Det känns fantastiskt att äntligen släppa ett album som är 100% Glamrock & 100% rätt oss. Vi älskar 60-70 tals musik där både popmelodier, distade gitarr och konstnärskap är i fokus och det är något vi lyckats med denna album tillsammans med Wild Kingdom Records”

För att få komma ut att visa sig har bandet själva bokat;
Rock ’N’ Roll Glitter Tour Upplugged, där man gästar skivbutiken landet runt med en intim akustisk show!

24/7 - Sound Pollution - Stockholm 11.00
24/7 - Bengans - Linköping cirka 14.00
6/8 - Burmans musik - Umeå 12:00
7/8 - Vinylstallet - Sundsvall 13.00