Velvet Insane - Sound of Sirens - ute nu!

Velvet Insane är tillbaka med sin andra singel och musikvideo Sound of Sirens från det kommande albumet "Rock 'n' Roll Glitter Suit".

Bandet kommenterar:

”Vi känner oss väldigt stolta över den här låten och glada att den visar upp en lite annorlunda sida av Velvet Insane. Den är starkt influerad av The Beatles & 60-talets popmusik samt visar vår passion och kärlek för all slags musik. Det är även en låt som vi verkligen ser fram emot att spela live och få känna energin från publiken. Med videon vill vi fira var vi kommer ifrån: 70-talet. Kiss, ABBA, Slade och glamrock/pop har betytt så mycket för oss i vår musikaliska uppväxt. 1970-talets influenser i bilder och musik men med dagens sound.”

Velvet Insane - Sound Of Sirens - lyssna här!

Låten är skriven av Sulo Karlsson från Diamond Dogs som också har producerat och skrivit låtarna tillsammans med bandet på det kommande albumet “Rock ‘n’ Roll Glitter Suit” som släpps den den 16 juli.