Foto: Jonathan Nyström

Wild Kindgdom / Sound Pollution signar Velvet Insane!

Velvet Insane är en powertrio bestående av rockers som har uppfunnit glamrock på nytt genom att mixa popharmonier från 70-talet med det hårda soundet av idag.

Genom åren har Velvet Insane delat scen med en rad artister, bland annat Crashdiët, Thundermother och Backyard Babies med flera.

På nya albumet ”Rock ’N’ Roll Glitter Suit” så är det ”glam bam thank you ma’am” och ljuset av legender som Bowie, Slade, T-rex och Sweet som skiner igenom. Faktiskt skiner Velvet Insanes stjärna så ljust att det kan vara nästa grej som exploderar.

Så här kommenterar bandet signingen;
Det känns inspirerande och spännande att ha signat med Wild Kingdom! Efter att ha slitit i år och hoppat runt på olika bolag så känns det som att vi hittat hem. Wild Kingdom har en bredd men med dem tydliga Rock ’n’ Roll-ådran som vi älskar. Tillsammans med Wild Kingdom så har vi byggt ihop en glammig platta som är fylld av high energy rock ’n’ roll och klassiska ballader, allt med en "A Wam Bam Beat That Will Knock You of Your Feet".

Att sen bandets gitarrist Jesper Lindgren ligger bakom ”Save The Noize” gör inte intresset för bandet mindre.

Velvet Insane
Rock ’N’ Roll Glitter Suit - släpps på Wild Kingdom /Sound Pollution den 16 juli.