Wormwood - Arkivet - ute nu!

Wormwood - Arkivet - ute nu!

Wormwood - Arkivet - bandets tredje och redan kritikerrosade album släpps idag.

Ett sju låtar tungt soundtrack till undergången!

Bandet kommenterar skivan:

"Äntligen har dagen kommit då vi kan presentera vår tredje skiva ARKIVET. Vägen hit har varit lång, men vi känner oss oerhört nöjda och förväntansfulla. När vi började att skriva ARKIVET så anade vi inte att världen skulle komma att förändras av de rådande omständigheter världen över, många teman på detta album påminner om vår samtid och en eventuell framtid på ett obehagligt vis.

Sju låtar om civilisationens och jordens undergång, ensamhet, förlust och människans oförmåga att samexistera med naturen "

Albumtiteln, "Arkivet" syftar på ett dokument du skriver för dina nära och kära efter din bortgång där du beskriver alla dina begravningsarrangemang, där viktiga dokument finns, sista önskemål etc.

Wormwood använder detta som en metafor för hela världen.

De sista orden till en redan död planet.

Lyssna på Wormwood - Arkivet - här

Wormwood - Arkivet - ute nu - på Black Lodge Records / Sound Pollution Distribution.

För ytterligare info / intervjuer kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se