Svartna Film

Wormwood byter namn på sitt nya album!

Det svenska black metal-bandet Wormwood tvingas byta namn på sitt kommande album till "Arkivet" efter ett kravbrev från en begravningsbyrå. Begravningsbyrån hotar med ekonomiska åtgärder ifall detta inte ändras då de har patent på begreppet och hävdar att det kan uppstå förvirring och inskränka på deras tjänst. Wormwood själva kände till tjänsten men var inte medvetna om att de inte fick använda begreppet.

Bandet förtydligar:
- De hävdade att det skulle skapa förvirring och inskränka på deras tjänst. Efter juridisk korrespondens mellan båda parterna, beslöt vi oss helt enkelt för att undvika problem och ändra namnet på albumet till "Arkivet". Som band tycker vi givetvis detta är otroligt löjligt men vad kan vi göra? Vi är ett undergroundband och har inte råd att bråka med jurister dagarna i ända.