Carl-Magnus Lundin Kvalitetskontrollant

Med lång erfarenhet och känsla för kvalité

I år har han jobbat på Spaljisten i hela 35 år. Mycket har förändrats sedan dess men en del är sig också likt, redan då producerades faktiskt köksluckor hos oss.

Det var den 1 december 1986 som Carl-Magnus Lundin traskade in genom dörrarna och skulle påbörja sin första arbetsdag i fabriken. Det var en familjär och trevlig arbetsplats han hade hamnat på, då var de runt ett 30-tal anställda på det familjeägda företaget som då hade en bra mycket mindre lokal. Både företaget och Calles roll har såklart förändrats och utvecklats under årens gång men idag är han en viktig del i våra produkters kvalitet i sin roll som kvalitetskontrollant.

Vad är det bästa med arbetsplatsen tycker du?

- Det är en stabil arbetsplats, jag känner mig trygg här. Vi har en ägare och ledning som inte är rädda för att satsa och har hela tiden ett driv framåt. Man lägger också mycket tid på att hitta innovativa lösningar och material, vilket är spännande.

När vi var inne på innovation berättar Carl-Magnus vidare om framtida material i våra produkter och han tror att allt i framtiden kommer bestå av återvunnet material. Redan idag består folie och spånskivor till stora delar av återvunnet material så vi är på god väg. Det är viktigt att ta tillvara på spill och ge nytt liv till sådant vi har förbrukat.

När du inte jobbar vad gillar du att göra då?

- Jag odlar för självhushållning och har tomater i växthus och potatis utanför men har ett särskilt intresse för äpplen. Hela 15 sorters äppelträd finns i trädgården. Jag införskaffade mig en mustmaskin och bjuder gärna familj och vänner på hemmagjort äppelmust.

Vi är väldigt glada för Carl-Magnus känsla för kvalité och han gedigna arbete med kontroller och tester av såväl råmaterial som färdiga produkter.

Adam Airosto

Presskontakt VD +46 (0) 474-547 01

Vi kan inte allt! Men vi kan folie. Och allt om att foliera med den.

Spaljisten har bemästrat foliekonsten och har både förmågan och kapaciteten att tillverka betydande volymer av fronter för möbelindustrin. Vår produktion finns i Åseda, Sverige, där vi grundades 1975.

Spaljisten AB ingår i träförädlingskoncernen Surewood Industries AB, tillsammans med Anebyhusgruppen AB och KG-List AB.

Spaljisten AB
Östra industriområdet