Start of Production på Spaljistens HGL-II linje och första materialprover till kunden.

Start of Production på Spaljistens HGL II-linje

I början av mars nådde vi SOP-milstolpen med Spaljistens nya folieringslinje HGL II från HOMAG.

SOP står för Start of Production och innebär att vi nu kan nyttja maskinen självständigt, dvs. även när maskinleverantören inte är på plats. Detta är en viktig milstolpe i projektet då vi officiellt kan använda maskinen för produktion.

Vi inledde projektets nästa fas med uppstarten av ommantlingstesterna för en högblank front med L-profil. Detta har vi nu avslutat med att uppnå önskad kvalitet och är glada att kunna leverera de första materialproverna till kunden.

Den pågående fasen ”Upprampning till 50%” innefattar inkörning av produkter med 2D profiler, såsom L-profil, en ny produkt med U-profil och produkter med J-pull. Som ett resultat kommer vi att kunna tillverka större luckor, erbjuda mer komplicerade lösningar och utöka vår produktion an högkvalitativa folierade produkter.

Vi ser fram emot att kunna utnyttja den fulla kapacitet och kapabilitet som den nya linjen möjliggör för Spaljisten!