Skånes idrottsledarstipendier 2011

Vi har haft glädjen att utse 110 stipendiater inom vårt verksamhetsområde som är i följande kommuner: Eslöv, Hörby, Höör, Kävlinge, Lomma, Lund, Simrishamn, Sjöbo, Staffanstorp, Svalöv, Tomelilla och Ystad.

Stipendiet är på 10 000 kronor varav 7 000 kronor utdelas till den enskilde ledaren som en stimulans för goda ledarinsatser. 3 000 kronor erhåller stipendiatens förening i form av en utvecklingscheck att användas i samråd med Skåneidrottens konsulenter. Färs & Frosta Sparbank har satsat 1,5 miljoner i projektet.

I år är det sjätte året som idrottsledarstipendier delas ut. Arrangemanget är ett samprojekt mellan Färs & Frosta Sparbank, Sparbanksstiftelsen Skåne och Skåneidrotten. Idrottsledarstipendierna instiftades 2006 av Sparbankstiftelsen Färs & Frosta och Skåneidrotten.