Westra Wermlands Sparbank har återigen Sveriges mest nöjda kunder

Westra Wermlands Sparbank toppar återigen listan över de mest nöjda bankkunderna. Det visar den senaste undersökningen från Svensk Kvalitetsindex (SKI).

– Vi är självklart stolta över att återigen vara bäst i landet på att ta hand om våra kunder. Resultatet från undersökningen är ett viktigt kvitto på vårt långsiktiga arbete med att ta hand om våra kunders affärer, säger Håkan Nordblad VD på Westra Wermlands Sparbank.

– Det handlar om att vara trogen vår affärsidé. För oss handlar det om västra Värmland och människorna här. Inget annat, fortsätter Håkan Nordblad.

Undersökningen visar att Westra Wermlands Sparbank har högst kundnöjdhetsindex för privatkunder i hela landet och ligger topp tre bland företagskunderna. Bland de banker som verkar lokalt i västra Värmland toppar Westra Wermlands Sparbank båda kategorierna.

Wermlands Sparbank har sju kontor med över 100 anställda.

– För oss är det viktigt att alltid erbjuda bra service, bra villkor och vara den främsta banken för människor, företag, föreningar och organisationer i västra Värmland, säger Håkan Nordblad. Därför har vi kompetent och ambitiös personal på alla våra kontor som varje dag lyssnar och ger råd. Vi tror på det personliga mötet med våra kunder.

Westra Wermlands Sparbanks verksamhetsområde är Arvika, Eda och Årjängs kommuner. Banken har kontor i Arvika, Charlottenberg, Edane, Koppom, Töcksfors, Åmotfors och Årjäng. Nedan följer rangordningen enligt kundnöjdhetsindex bland de banker som verkar lokalt i västra Värmland.

Privatkunder
1. Westra Wermlands Sparbank
2. LF-Bank (kontor i Arvika)
3. Handelsbanken (kontor i Arvika och Årjäng)
4. Nordea (kontor i Arvika, Charlottenberg och Årjäng)

Företagskunder
1. Westra Wermlands Sparbank
2. Handelsbanken (kontor i Arvika och Årjäng)
3. Nordea (kontor i Arvika, Charlottenberg och Årjäng)

Svensk Kvalitetsindex (SKI) genomför årligen en undersökning av banksektorn i syfte att ge information om kundnöjdhet, dess orsaker och effekter.

Kontaktperson:
VD för Westra Wermlands Sparbank, Håkan Nordblad, 0570-848 90 alt 072-23 84890, hakan.nordblad@wwsparbank.se