Sparc Group förvärvar två nya bolag och stärker upp med unga entreprenörer

Sparc Group förvärvar två nya bolag och stärker upp med unga entreprenörer

Sparc Group fortsätter göra avtryck i installationsbranschen med sin förvärvstakt och presenterar nu bolagsförvärv nummer 39 och 40 i ordningen. Detta innebär att man nu närmar sig miljardomsättning inom koncernen.

Näst på tur att bli en del av Sparc Group är Effektiv Ventilation i Göteborg AB och Dahlberg Charging Solutions AB. De båda bolagen verkar inom olika branscher, vad de har gemensamt är att verksamheterna drivs av två unga entreprenörer som på kort tid lyckats etablera bolag med god tillväxt och lönsamhet.

- Att få in unga, hungriga entreprenörer som har ett starkt driv och nytänk är inspirerande för alla bolag oavsett bransch. Det är en förmån att vi får möjlighet att bygga vidare Sparc Group på detta sätt, säger Erik Björklund grundare och VD.

Philip Lindgren grundade Effektiv Ventilation redan som 21-åring och har bara på några år drivit upp verksamheten till ca 10 miljoner i omsättning.

- Ända sedan starten har jag haft ett starkt driv att hela tiden utveckla mitt företag. När Sparc Group hörde av sig och var intresserade var tajmingen helt rätt för att fortsätta resan i ett större sammanhang, säger Philip.

Sparc Group projekterar, installerar och optimerar värme, ventilation, el- tele- och datateknik samt larm, lås och passersystem i hela landet. Genom dessa förvärv utökar man med spetskompetens inom laddstolpar för bilar och breddar sin kompetens inom ventilation.

- Om man vill veta något om framtiden ska man alltid fråga någon som är yngre än sig själv. Med unga krafter i Philip och Anton får vi in två unga förmågor som kan hjälpa oss att skapa framtidens vinnare i branschen, säger Magnus Helgesson, Vice VD Sparc Group.

Koncernens filosofi är att förvärva bolag som har en stark entreprenörsanda. Därför är det extra roligt att få in unga entreprenörer som stärker den filosofin menar Helgesson.

Anton Dahlberg är 28 år och grundare av Dahlberg Charging Solutions AB. Verksamheten omsätter idag ca 20 miljoner med fokus på att leverera laddningslösningar för bilar till bostadsrättsföreningar och fastigheter i och runt om Stockholm.

- Efterfrågan på våra lösningar ökar hela tiden och för att kunna möta marknadens behov känns det naturligt att bli en del av Sparc Group som nu blir ett stöd i att utveckla vår verksamhet vidare, säger Anton.

Effektiv Ventilation i Göteborg AB utgår från Halland och Dahlberg Charging Solutions AB från Stockholm. Tillsammans omsätter de båda verksamheterna ca 30 miljoner.

Regioner

Sparc Group erbjuder installationsbranschens mest attraktiva, kompletta och hållbara helhetserbjudande inom VVS, el- tele- och datateknik samt lås, larm och passersystem.

Erik Björklund

Presskontakt VD

Välkommen till Sparc Group!

Sparc Group