Personnytt (Marcus Andersson) – Special-Elektronik AB

Personnytt (Marcus Andersson) – Special-Elektronik AB

Den 13 juni tillträdde Marcus Andersson som ekonomiansvarig på Special-Elektronik AB. Han kommer närmast från Ernst & Young där han arbetat både som revisor och redovisningskonsult. Marcus kommer att vara stationerad på huvudkontoret i Karlstad där hans centrala arbetsuppgifter kommer att vara löpande bokföring och bokslutsarbete samt analyser och delaktighet i utvecklandet av de interna processerna.

– Marcus kommer att vara en stor tillgång för företaget med sin mångåriga erfarenhet och breda kunskap inom ekonomi. Jag är väldigt glad att han valt att börja arbeta hos oss och jag är övertygad om att han kommer att bli en viktig kugge i vår fortsatta utveckling, säger Åke Larsson, VD på Special-Elektronik.

När Marcus fick frågan om hur han ser på sin nya arbetsplats och vad han kommer tillföra, svarade han:

– Jag är oerhört laddad att börja på min nya arbetsplats och mycket glad över att jobba i ett bolag som växer och är i ständig utveckling. Det är ett företag med en skön framåtanda och jag hoppas, förutom mina kunskaper om ekonomi även tillföra positiv energi och en del skratt till gruppen.

Vi hälsar Marcus varmt välkommen!