Högtryck på Special-Elektronik AB i Karlstad

Högtryck på Special-Elektronik AB i Karlstad

Special-Elektronik AB fortsätter sin väg framåt. Flera stora ordrar och glada medarbetare är några av faktorerna till företagets framgång. Sedan årsskiftet har fem nyanställningar gjorts och företaget har planer på att rekrytera ännu fler medarbetare inom kort.

Den ökande volymen gör också att företaget under det närmaste året kommer att bygga ut sina lokaler i Karlstad ytterligare för att bemöta den ökade efterfrågan. Dessutom ska fler lokala säljkontor etableras. Redan i augusti öppnas portarna till ett nytt kontor i Stockholm.

I år är målet en omsättning på 120 MKr, vilket är högre än någonsin. Ändå är Special-Elektronik redan nära sitt mål. Med knappt två månader kvar till årsbokslutet kan medarbetarna räkna med tårtkalas inom kort om allt går som planerat. Förra året landade företagets omsättningen på 105 Mkr.

Försäljningsintäkterna har ökat på bred front men framförallt inom mötesteknik, smarta hem och Digital Signage. Åke Larsson, VD på Special-Elektronik säger:
- Vi ser ingen avmattning på marknaden den närmaste framtiden utan tror på en ökad efterfrågan och då framförallt inom Crestron belysningsstyrning och teknikintegration för smarta hem.

Vill du arbeta på ett spännande teknikföretag? I såna fall rekommenderar vi dig att hålla utkik efter lediga tjänster på Special-Elektroniks hemsida, www.specialelektronik.se.

Lina Johansson, marknadsförare
+46 54 555175, lina.johansson@specialelektronik.se

Special-Elektronik AB grundades 1970 och är idag en väletablerad B2B teknikleverantör inom mötesteknik, smarta hem, och kabel-TV/fiberoptik. Huvudkontoret är beläget i Karlstad med lokala säljkontor i Västerås, Malmö, Halmstad och Göteborg. Special-Elektronik är verksam på den Skandinaviska marknaden och har idag 31 anställda.

Som en av Sveriges främsta teknikleverantörer har Special-Elektronik AB under 2000-talet fyra gånger utsetts till Gasellföretag och blev 2008 även utsedda till ett av Sveriges 425 Superföretag. Sedan många år innehar företaget också AAA rating enligt Soliditet