Helena Christensen lanserar kollektion med Specsavers

Kollektionen Selected by Helena Christensen består av 20 snygga och klassiska glasögonbågar utvalda efter topmodellens egen personliga smak.

- Glasögon är en av de mest utmärkande accessoarerna. Jag är fascinerad av att arbeta med de olika uttrycken som just bågar ger. Glasögon framhäver olika aspekter av din personlighet och du kan ändra stil efter vad du gillar och är på för humör, säger Helena Christensen.

Kollektionen Selected by Helena Christensen består av flera olika stilar som sträcker sig från sobert elegant till trendigt och färgstarkt.

- Vi är oerhört glada och stolta över samarbetet med Helena Christensen. Bågarna i kollektionen är prisvärda och håller en hög modegrad, berättar Åsa Bogestrand, produktansvarig Specsavers.

- Glasögon är verkligen spännande att jobba med, både som modell och som professionell fotograf. Min kollektion Selected by Helena Christensen är en mix av flera olika stilar, former och färger. Alla ska kunna hitta något som speglar deras personlighet och passar deras stil, säger Helena Christensen.

Under torsdagen den 16 maj visade Helena Christensen tillsammans med Specsavers sin nya kollektion på ett pressevent i Stockholm. Selected by Helena Christensen-bågarna finns i alla Specsavers 113 butiker från måndagen den 20 maj.

Produktinformation:

* Selected by Helena Christensen-kollektionen innehåller 20 bågar

* Priser: 795 kronor till 995 kronor, inklusive PENTAX enkelslipade standard glas och
med möjlighet att kombinera med erbjudandet 2 för 1, det vill säga två bågar för priset av en.

* Finns i alla Specsavers butiker över hela landet från och med 20 maj.

Specsavers är ett familjeägt företag som grundades 1984 på Guernsey i Storbritannien. Företaget har fler än 1 500 optikbutiker med cirka 26 000 medarbetare i tio länder. Specsavers gick in på den svenska marknaden 2004 och har idag 113 butiker i Sverige.