Specsavers lanserar glasögon för busiga barn - Flexibla bågar och okrossbart glas klarar de allra tuffaste lekarna

Barn behöver glasögon som klarar tuffa lekar och snabba vändningar. Barn ska inte behöva lägga ifrån sig glasögonen när de spelar fotboll eller klättrar i träd av rädsla för att de kanske går sönder. Nu lanserar optikkedjan Specsavers ultraflexbågar med Super Tough Trivexglas som klarar de tuffa tagen.

Den nya serien av ultraflexbågar för barn består av 8 olika modeller med skalmar och näsbryggor i minnes¬metall och skalmtopparna och ögonringar i rostfritt stål. Bågarna finns i många fina färger så som gult, rött, rosa, blått, grönt, svart och lila och i flera olika storlekar. Ultraflex innebär att barnen kan tumla runt och utsätta bågarna för tuffa tag utan att de knäcks. Tillsammans med det okrossbara Supert Tough Trivexglaset får barnen ett par glasögon som klarar det mesta. Trivex är specialutvecklat för amerikanska militärens hjälmvisir och vindrutor på stridsflygplan och är både tunnare och lättare än vanligt optiskt glas. Trivex blockerar även solens skadliga UV-strålar.
- Glasögon får inte hindra barn från att göra det de tycker om. Många föräldrar oroar sig för att barnens glasögon ska gå sönder när de leker eller idrottar men ultraflexbågen med trivexglas klarar även riktigt tuffa lekar, berättar Ulrik Bengtsson produktchef Specsavers.
Ultraflexbågar inklusive enkelslipade standardglas kostar 695 kronor. Med Super Tough Trivexglas kostar de 845 kronor. Specsavers erbjudande 2 för 1 gäller även barnglasögon. Läs mer och se film på specsavers.se/kidsflexi.

Läs mer om hur du kan se att ditt barn behöver glasögon i bifogad information.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Claudia Nilsson, PR Manager, telefon 070 787 68 00 eller e-post claudia.nilsson@specsavers.com

För produktlån, högupplösta bilder och produktinformation, vänligen kontakta:
William Varnild, Polhem PR, telefon 08 20 32 28 eller e-post william@polhem.com