Juryn i Swedish Gambling Award 2020: Hanna Riberdahl, Thomas Nilsson (ordförande), Maria Kausits, Magnus Berglund, Pia Grahn, Mats Georgson och Ann-Sofie Olsson.

Delta i Swedish Gambling Award - fyra veckor kvar

Utmärkelsen Swedish Gambling Award öppnade en ny tävlingsomgång den 26 november och stänger den 9 februari. Syftet är att lyfta fram initiativ som skapar en mer hållbar och sund spelbransch i Sverige. Förra gången deltog närmare 50 bidrag i kategorierna Hållbarhet, Ledarskap och Kundnöjdhet.

Swedish Gambling Award är en utmärkelse som är initierad av branschorganisationen Sper. Målet med utmärkelsen är att skapa goda föredömen i spelbranschen. Bidrag kan skickas in fram till och med den 9 februari 2020. Vinnarna koras den 26 mars på Royal Vikning i Stockholm.

– Vår bransch har mycket att bevisa. Det allmänna förtroendet är lågt och uppfattningen är att branschen inte tar sitt ansvar. Det stämmer inte riktigt. Det pågår ett stort arbete för att skapa en positivare utveckling. Det vill vi visa genom Swedish Gambling Award, säger Jenny Nilzon, vd för Sper.

Utmärkelsen sätter ljuset på goda initiativ och förebilder för ett ökat ansvarstagande. Initiativ premieras i kategorierna Hållbarhet, Kundnöjdhet och Ledarskap. Vem som helst kan delta med bidrag kostnadsfritt. Vinnarna utses av en jury, bestående av sju personer med erfarenhet från bland annat spelbranschen, hållbarhet och marknadsföring:

Jenny Nilzon