Kindred Group ny medlem i Sper

Kindred Group har valts in som medlem i Spelbranschens Riksorganisation, Sper. Kindred Group är ett av världens ledande nätbaserade spelbolag som driver nio framgångsrika onlinespelvarumärken globalt. Företaget grundades 1997 som Unibet Group, med visionen att erbjuda kunderna ett bättre och säkrare sätt att spela i den moderna digitala världen. Genom medlemskapet i Sper ställer Kindred Group sig bakom Spers arbete för att skapa en mer hållbar spelbransch.

Under de senaste 25 åren har Kindred Group tagit en betydande marknadsandel i viktiga reglerade marknader runt om i världen, däribland Sverige, Storbritannien och Nederländerna. Kindred Groups ambition är att fortsätta att förändra spel genom att vara en pålitlig källa till underhållning som bidrar positivt till samhället. År 2020 blev Kindred Group den första speloperatören som åtog sig ambitionen noll procent spelöverskott från osunt spelande.

− Kindred vill vara en del i arbetet tillsammans med bransch, tillsynsmyndigheter och andra aktörer för att skapa en sund och säker spelmarknad. Det är viktigt att vara en lokalt förankrad och närvarande operatör, och genom att ansluta till Sper så får vi möjlighet att vidareutveckla det arbete som vi redan påbörjat. Vi ser framemot att vara med och ta ett gemensamt ansvar för utvecklingen av spelbranschen i Sverige, säger Nils Andén, interim vd och koncernchef för Kindred Group

− Vi ser positivt på att Kindred Group ansluter sig till Sper och därmed vill vara med och ta ett gemensamt ansvar för utvecklingen i spelbranschen. Att Kindred Group ansluter sig till Sper visar att frågan om en hållbar och sund spelbransch tas på stort allvar, säger Maria Wennerberg Sedigh, vd för Sper.

För mer information:

Maria Wennerberg Sedigh, vd Sper, 070-540 17 22, mariaws@sper.se

Om Spelbranschens Riksorganisation (Sper): Sper är en branschorganisation som samlar aktörer på den svenska spelmarknaden för att verka för en sund, modern och hållbar spelmarknad. Sper representerar nu tolv spelbolag; ATG, Bethard, Betsson, Comeon, Folkspel, Kindred, Kombispel, Miljonlotteriet, Svebico, Svenska Postkodlotteriet, Svenska Spel och Paf-koncernen samt tre leverantörer till spelbranschen.