Random State ny medlem i Sper

Random State ny medlem i Sper

Random state har valts in som medlem i Spelbranschens Riksorganisation, Sper. Random State skapar nya intäktsmöjligheter för organisationer som bidrar till civilsamhället. I och med medlemskapet i Sper ställer de sig bakom Spers arbete för att skapa en mer hållbar spelbransch.

Random state tillhandahåller en certifierad spelplattform för svenska lotterioperatörer. De bedriver även konsultativ verksamhet med fokus på lotteriverksamhet, affärsutveckling och compliance för speloperatörer och ideella organisationer. Random states vision är att genom teknisk innovation och kunskap skapa intäktsmöjligheter till organisationer som bidrar till civilsamhället.

− Vi vill genom Sper vara med och påverka andra spelbolag att ta större spelaransvar. Det är hög tid att spelbranschen visar att det dåliga ryktet inte är applicerbart på majoriteten av aktörer och att det finns spelbolag som tar sitt sociala ansvar, säger Joakim Hökegård, vd Random state.

− Vi ser positivt på att fler aktörer vill vara med och ta ett gemensamt ansvar för utvecklingen i spelbranschen. Att Random state ansluter sig till Sper visar att frågan om en hållbar och sund framtid tas på allvar i leverantörsledet, säger Maria Wennerberg Sedigh, vd för Sper.