Gå direkt till innehåll

En märkbar förändring just nu.

Sommar och värme väntar runt hörnet men Spismiljö planerar för kyla. Många kaminbeställningar har kommit in och fler är på väg. Husägare vill värma upp hemma med vedkamin till hösten och vintern för att undvika chockerande elräkningar. Något annat som vi ser att det är stor efterfrågan på just nu är kaminer med kokplattor och köksspisar. Många vill säkerställa matlagningen vid utebliven el, oroligheter i Europa och stundande energikriser.

Uppvärmning kan bli en besparing.
Genom att installera en ny och energisparande vedkamin får du det varmt, mysigt och ekonomiskt hemma. Eldar du dagligen under perioden oktober - mars kan detta ge en besparing på mer än 10 000 kr. Detta är något flera husägare har upptäckt och ser en ny kamin som en långsiktig investering.
- Just nu upplever vi en stor efterfrågan på de renaste och mest effektivaste kaminerna. Människor vill hålla i sina pengar på sikt och därför är beslutet till en ny kamin kortare för många, säger Anders Nilsson, försäljningschef på Spismiljö.

Trygghet i oro.
Det är inte bara kaminer i uppvärmnings syfte som ”trendar”. Försäljningen av köksspisar och kaminer med kokplattor har under en period ökat kraftigt.
- Oron i omvärlden gör att många söker trygghet i det man själv kan påverka. Att säkerställa mat och värme om elen skulle försvinna under några dygn, säger Anders Nilsson.

Leveranstider.
Med stor efterfrågan kommer oftast leveranstider som kan påverkas och tomt lager. För oss på Spismiljö är läget just nu under kontroll och vi har en hel del hemma på lager och inte allt för långa leveranstider.

Är det en kamin från RAIS som ska ta plats i ditt hem så rekommenderar vi dig att beställa inom snar framtid då detta snabbt kan ändras!

5 saker att tänka på när du väljer kamin.

• Välj kamin efter rätt syfte.
  • Tänk över placeringen.
  • Köp rätt storlek efter dina behov (1 kilowatt värmer upp ca 10 kvm).
  • Glöm inte att göra en bygganmälan/bygglov.
  • För att börja elda krävs det en slutbesiktning och slutbesked.

Upplever du det svårt att hitta rätt så hjälper vi och våra återförsäljare dig!

Anders Nilsson

Presskontakt Säljansvarig kaminer 042-44 99 563

Vi kan brasvärme och grillning!

Vi är ett genuint familjeföretag som drivits av familjen Håkansson i över 30 år och vi är idag en av Sveriges ledande leverantörer av brasvärme. Vi har ett brett sortiment med både egna produkter från välkända varumärket Attityd och de erkända varumärkena Dovre, Westbo, Apartment, Rais, Kal-fire och Dimplex Opti-Myst som vi har agenturen för i Sverige. Vi har även agenturen för exklusiva Napoleon Grills från Kanada.

Att välja braskamin är en förtroendesak. Hos våra duktiga återförsäljare kan du få hjälp med hela processen från val av eldstad till det rena installationsarbetet. Välkommen att ta del av vårt breda sortiment!

Scandinavisk Spismiljö AB
Ekslingan 1, Väla Norra