Äntligen Sverigepremiär för MMA-stjärnans Nitro-Stout!

Äntligen Sverigepremiär för MMA-stjärnans Nitro-Stout!

Den 24:e November släpps MMA-stjärnan Conor McGregors Irländska Nitro-Stout, Forged Irish Stout på Systembolagets tillfälliga sortiment. 28000 burkar á 440ml kommer finnas tillgängliga via Systembolaget som blir ölets totalt 5:e marknad i världen efter Irland, Storbritannien, USA och Kanada. Forged Irish Stout är bryggd i traditionell irländsk dry stoutstil med autentisk irländsk bryggteknik och är en given hit för alla ölentusiaster som älskar härligt krämig nitro-stout fullmatade med robusta aromer och smaker.

Forged Irish Stout är bryggt på Forged Brewery i Dublin, tidigare Porterhouse Brewery, som har en lång tradition av att brygga öl av absolut högsta klass. Noga utvalda råvaror i kombination med erfarenhet, noggrannhet och passion ger en klassisk stout i torr stil på 4,2% vol. Forged Irish Stout har härliga inslag av mörk choklad, kakao och rostade kaffebönor. Allt otroligt prydligt integrerat i en fantastiskt krämig textur som skapar en krämig munkänsla värdigt en irländsk stout i absolut världsklass! Hemligheten till ölets krämiga textur och skum sägs ligga i den "widget" som finns i burkens botten och vars jobb är att portionera ut kvävgas (nitrogen) vilket skapar ölets mustiga munkänsla och dess härligt gräddiga skumkrona.

"En välgjord och riktigt snygg irländsk dry stout! Läckert skum och välsmakande öl. Enligt mig är den så mycket bättre än Guinness. Mer smak och ännu bättre balans. En pangöl! Perfekt till höstens grytor och en öl framför brasan."

Mauro Marino Jonsäll, ölbloggen Pilsner.nu

Forged Irish Stout, Forged Brewery Dublin

Lanseringsdatum: 2022-11-24
Antal: 28000 burkar
Pris: 27:90 kr exkl pant
Artikelnummer: 13098
Smak och doft: Nyanserad, maltig smak med inslag av kavring, choklad, kaffe, mörk sirap, apelsinskal och russin.
Passar till: Mustiga höstgrytor, vilt eller lammrätter samt som sällskapsdryck.

Om du vill se hur du beställer och vilka butiker som har Forged Irish Stout på hylla klicka här. Där kan du även läsa hur Systembolaget tolkat Forged Irish Stout från Forged Brewery Dublin.

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.