Alessio Gatti, AKA Allo - Head Brewer Canediguerra

Bundão Catharina Sour - En sur nyhet från Italienska Canediguerra

Den 17:e Mars lanseras Canediguerra Bundão Catharina Sour, ett uppfriskande öl som kombinerar superbären Acai och Goji tillsammans med tropiska inslag från mango, ananas och passionsfrukt. Catharina Sour-stilen som är en vetebaserad kettle-sour öl smaksatt med exotiska frukter ger en syrlig, frisk och fruktig öl som har sitt ursprung i Brasilianska staden Santa Catarina. Stilen föddes ur den starka tyska prägeln som regionen har och som påverkat regionen. Nyfikenheten hos traktens bryggare ledde naturligt till att en Berliner Weisse blandades med traktens frukter och bär. Kort och gott skulle man förenklat kunna benämna stilen för en Berliner Weisse med tropiska inslag.

Resultatet en krispig och uppfriskande öl på 4,3% med en distinkt syrlighet som perfekt balanserar fruktens naturliga sötma. Med sin livfulla färg, läckra smak och relativt låga alkoholhalt är denna öl perfekt för alla tillfällen, oavsett om det är en varm sommardag eller en mysig kväll med familj och vänner. Bundão passar utmärkt som aperitif eller varför inte till en matigare sallad eller grillad fisk med en syrlig fräsch dressing.

"På Canediguerra letar vi alltid efter sätt att förnya och tänja på gränserna för vad som är möjligt med öl", säger Alessio Gatti, Head Brewer på Canediguerra. "Canediguerra Bundão Catharina Sour är det perfekta exemplet på vårt engagemang och passion för kvalitet och kreativitet, och vi är oerhört glada över att dela den med ölälskare i Sverige”.

Canediguerra Bundão Catharina Sour kommer finnas på hylla i cirka 20 butiker samt i Systembolagets varudepå för beställningar till valfri butik.

Lansering: 2023-03-17
Stil: Catharina Sour / Berliner Weisse
Pris: 35,90kr (inkl pant)
Artikelnummer: 10555-15
Antal inköpta: 3200st

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.

Spivi AB är en del av Spivi Scandinavia och är en ledande distributör i alkoholbranschen. Gruppen är med dotterbolagen Spivi, IVY Nordic och Carl Wine verksam med dotterbolag i hela Norden. Spivi importerar bland annat produkterna Små Sure, Aviation Gin, Kingsbarns Single Malt, Westward Whiskey, Rickhouse Bourbon, Madre Mezcal, Råstoff, Delirium Beers, Brouwerij De Halve Maan och Canediguerra Baundão.