Efterlängtat återseende! Brugse Zot Blond 750ml lanseras återigen på Systembolaget den 17:e Mars

Brugse Zot Blond 750ml är en uppfriskande Belgisk ljus öl med en rik, gyllene färg och en härligt krämig skumkrona. Ölet har en balanserad smak med inslag av malt, honung, aprikoser och kryddor, vilket gör den till den perfekta ölen att kombinera med en mängd olika rätter, ostar eller att njuta av på egen hand. Dess alkoholhalt på 6% gör det till ett utmärkt alternativ att njuta av för alla typer av ölälskare och vid alla tillfällen.

Ölets som kommer buteljerad på 750 ml flaska, passar utmärkt att dela med andra och gör den till ett utmärkt val för fester, sammankomster eller till och med som present. Alltså den perfekta ölen att ha till det stundande påskfirandet. Flaskan har också prytts med en charmig etikett som visar upp bryggeriets och staden Brygges ikoniska gycklare, "Brugse Zot", vilket bidrar till ölets och staden Brygges attraktionskraft och historik.

De Halve Maan har bryggt öl i Brygge i flera generationer och har fått ett rykte om att producera några av de bästa ölen i Belgien. Brugse Zot Blond 750ml är inget undantag från denna tradition av excellens.

"Vi är glada över att återigen få introducera Brugse Zot Blond 750ml för våra kunder i Sverige", säger Xavier Vanneste, 6:e generationens ägare för De Halve Maan. "Vi tror att den unika förpackningen och den exceptionella smaken och kvaliteten hos denna öl gjort den till en sann hit bland svenska ölälskare."

Brugse Zot Blond 750ml finns nu att köpa på runt 55 stycken Systembolagsbutiker samt finns som beställningsbar över hela landet, till valfri butik.

För att lära dig mer om De Halve Maan och dess produkter, besök deras hemsida här.

Lansering: 2023-03-17
Stil: Belgisk ljus ale
Pris: 79,90kr
Alkoholhalt: 6%
Artikelnummer: 11636-01
Antal inköpta:
6200st

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.

Spivi AB är en del av Spivi Scandinavia och är en ledande distributör i alkoholbranschen. Gruppen är med dotterbolagen Spivi, IVY Nordic och Carl Wine verksam med dotterbolag i hela Norden. Spivi importerar bland annat produkterna Små Sure, Aviation Gin, Kingsbarns Single Malt, Westward Whiskey, Rickhouse Bourbon, Madre Mezcal, Råstoff, Delirium Beers och Brouwerij De Halve Maan.