Juicy New England DIPA från Spanska Little Rain Brewing Company lanseras exklusivt på Systembolaget!

Den 9.e Juni lanseras 2000st burkar av Repeat After Me, en härligt tropisk Dubbel IPA i New England-stil på Systembolagets exklusiva sortiment. Little Rain Brewing Company som bryggeriet heter är beläget i Barcelona, som får ses som den Spanska öl huvudstaden gällande craft beer. Adriano Molina och Jack Morris är personerna bakom Little Rain Brewing som tidigare synts på Systembolagets hyllor genom en rad "collabs" med svenska bryggerier. Rain Dogs tillsammans med Stigbergets Bryggeri, Guava Jelly tillsammans med Duckpond Brewery och Drizzle med Poppels.

Jack som är amerikan och Adriano av spansk härkomst lärde känna varandra under studier i USA. De talade tidigt om ett framtida bryggeri i Europa. Adriano driver tillsammans med andra kollegor en rad öl och tapasbarer i Spanien och Jack har en gedigen bakgrund inom bryggeriverksamhet. Han har bland annat spenderat 5 år hos Trillium Brewing Company i Massachusetts. Little Rain Brewing Company är främst kända för att brygga balanserad humledriven öl och det i sig är föga förvånande med Jacks bakgrund hos Trillium, men faktum är att Jack under några år också ansvarade för Trilliums fatlagringsprogram. Framtiden får visa om bryggeriet bjuder på några härligt fatlagrade porter eller stouts i imperialistisk kostym.

Repeat After Me är en härligt tropisk DIPA i modern New England-stil. Fruktiga toner av citrus, mango, ananas och passionsfrukt med en något torr, kryddig och bitter avslutning som perfekt balanserar fruktigheten i ölet. Resultatet en riktigt "crushable" IPA som är utmärkt på egen hand men ett hett tips är att prova denna till fredags-tacosen. Testa gärna en variant av fish-tacos toppad med färsk hackad mango, ananas, chili och koriander. En fantastisk anrättning som passar perfekt nu i sommartider, Skål och mycket nöje!

Lansering: 2023-07-07
Stil: Dubbel IPA (New England)
Pris: 69,90kr (inkl pant)
Artikelnummer: 10404-14
Antal inköpta: 2000st

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.

Spivi AB är en del av Spivi Scandinavia och är en ledande distributör i alkoholbranschen. Gruppen är med dotterbolagen Spivi, IVY Nordic och Carl Wine verksam med dotterbolag i hela Norden. Spivi importerar bland annat produkterna Små Sure, Aviation Gin, Kingsbarns Single Malt, Madre Mezcal, Delirium Beer, De Halve Maan & PRIZM Brewing Co.