ÖLNYHET! Brugse BOK lanseras för första gången i Sverige.

ÖLNYHET! Brugse BOK lanseras för första gången i Sverige.

En limiterad upplaga om endast 15,000 flaskor Brugse BOK lanseras på Systembolaget den fjortonde oktober. En smakrik upplaga från det belgiska kultbryggeriet De Halve Maan. Årligen så lanserar bryggeriet en bocköl under hösten men har aldrig tidigare lanserats på Systembolaget, med andra ord en unik lansering för den svenska marknaden. Självklart extra roligt för den växande skaran svenska konsumenter som årligen besöker bryggeriet på plats i Brygges historiska stadskärna och för dom som lärt känna bryggeriet genom deras senaste exklusiva lanseringar på Systembolaget.

Brouwerij De Halve Maan

Brouwerij De Halve Maan är beläget i Brygges historiska stadskärna som är hela Belgiens mest besökta bryggeri! Lätt att förstå när man väl är på plats på Walplein 26 i Brygges historiska stadskärna, sedan en tid tillbaka listat på UNESCOS världsarvslista. Utsikten från bryggeriets takterrass där man ser ut över hela Brygge samt känslan av att sitta på bryggeriets bier garden med en färsk öl direkt från tank bidrar också till den turistiska framgången detta anrika bryggeri upplevt. Bidrar gör också det faktum att bryggeriet är världsunika genom sin byggnation av en pipeline från ölproduktionen i stadskärnan till sin toppmoderna buteljeringsanläggning, beläget 3,2 kilometer från bryggeriet.

De Halve Maan museum

Brugse Bok är en fyllig och mer robust öl på 6,5% volym. Tydliga aromer av kex, karamell, mörk sirap, aprikos och apelsinskal som passar utmärkt till höstsäsongens svenska anrättningar. Brugse BOK tillsammans med klassiska rätterna från det svenska köket under denna period är en perfekt match, till exempel en kantarelltoast med riven Västerbottenost eller varför inte tillsammans med höstens många grytor och långkok.

”En fantastisk höstöl” skriver ölbloggen Pilsner.nu och vi kan inte mer än instämma!

Brugse Bok, Brouwerij De Halve Maan

Lanseringsdatum: 2022-10-14
Antal: 15000 flaskor
Pris: 29:90 kr
Artikelnummer: 10437
Smak och doft: Tydliga aromer av karamell, kex, torkad aprikos och apelsinskal. Otrolig balanserad, smakrik och fyllig.
Passar till: Mustiga höstgrytor, lagrade hårdostar, kantarelltoast, fläsk eller lammrätter samt som sällskapsdryck.

Om du vill se hur du beställer och vilka butiker som har Brugse BOK på hylla klicka här. Där kan du även läsa hur Systembolaget tolkat denna exklusiva upplaga från De Halve Maan.

För mer information kontakta Sebastian Armijo på Spivi Sweden.