Prisbelönt tequila kommer nu till Sverige!

Prisbelönt tequila kommer nu till Sverige!

Nu lanseras Mundo Tequila på Systembolaget. Så sent som i april 2023 så vann denna moderna tequila GULD i San Francisco World Spirits Competition. En månad senare så kan nu även svenska konsumenter avnjuta denna ädla dryck. Mundo är en elegant och välgjord tequila som kostar 329kr på Systembolaget och har en alkoholhalt på 35%.

Till Systembolaget

En hyllning till den mexikanska kulturen. Mundo Tequila är en ny version av en klassiker, som kombinerar tradition med uppfinningsrikedom som ger tequilan en modern twist. Tillverkad i den finaste, renaste kvaliteten med några av de mest raffinerade produktionsprocesserna för att bevara arvet från de läckra dropparna.

Bra tequila börjar med fantastisk agave. Mundo är gjord på handskördad blå agave från distriktet Jalisco, Mexiko. Smakprofilen för området ger en krispig men mjuk munkänsla med örtiga toner. Just denna upplaga innehåller 70% agave som ger en renare råvarukaraktär än många av sina jämnåriga tequilakompisar. Denna sofistikerade dryck ger en djupare innebörd av tequila och öppnar dörren till en bortglömd kultur. Mundo lyfter varje upplevelse med sin perfekta balans av kontraster. Den är mångsidig och raffinerad – utan att anstränga sig för mycket. Mundo är tequilans nya ansikte och nu finns den äntligen i Sverige.

Till Systembolaget

Mundo Tequila är en modern berättelse om gamla seder.

Lanseringsdatum: 2:a juni 2023
Storlek: 70cl
Alkoholhalt: 35%
Pris: 329 kr
Passar till: I drinkar och till mexikansk mat.
Distribueras av: Spivi AB
Kontakt: info@spivi.se