Han lämnar MEC och går till Spoon

Thomas Myrhed lämnar MEC för att arbeta med distribution på contentbyrån Spoon.

Thomas Myrhed kommer närmast från MEC där han har arbetat som digital strateg och Account Director åt storföretag som Ikea och Jetpak. Han har även tidigare varit digital marknadschef på eBay.

– Det som lockade mig är styrkan i content marketing och att Spoon har ett branschledande erbjudande, säger Thomas Myrhed. Min erfarenhet utifrån är att Spoon har hög trovärdighet, är vassa kommunikativt, lyckas hålla kreativ höjd och jobbar med kunder som de flesta byråer bara kan drömma om.

Hos Spoon kommer Thomas Myrhed leda arbetet med digital distribution åt flera olika uppdragsgivare.

– Med min bakgrund från mediebyråsidan hoppas jag kunna bidra, coacha och fortsatt driva Spoons utveckling framåt. Stort fokus kommer att ligga på att hur vi når fram med våra kunders innehåll på bästa sätt. Detta genom att ta fram kund- och målgruppsanpassade mediestrategier, segmentering, data och optimering, device- och plattformsanpassad kommunikation.

– Medielandskapet förändras snabbt och det som var "best practice" för ett år sedan kan vara inaktuellt i dag, påpekar Thomas Myrhed. Vi behöver förhålla oss till mobilen som ett nav i mediekonsumtionen, minskat TV-tittande samt ökad användning av Adblockers och då är content marketing och native advertising mer relevant än någonsin.

Anna Aurell, Agency Director på Spoon i Stockholm, är mycket glad över rekryteringen.

– Thomas breda kompetens och erfarenhet av digital marknadsföring har varit avgörande för oss. Han kommer bidra till vår verksamhet med djup kunskap om distribution och förstärka vårt kunderbjudande, säger Anna Aurell.