Sportamore satsar på Innebandy

Innebandy är en fokussport hos Sportamore i höst. Innebandyklubbor från Unihoc, Fatpipe, Salming och Zone utgör basen i utbudet av innebandyklubbor.

Förutom innebandyklubbor så har vi byggt upp ett innebandysortiment som består av skor från Adidas, Puma, Salming och Hummel mfl, samt all tänkbar kringutrustning som innebandybollar, skydd och innebandyväskor ”säger Claes Winterfeldt, inköpschef på Sportamore.

Sportamore ser innebandy som en möjlighet.

"Vi upplever att det saknas en aktör som satsar på ett riktigt brett sortiment inom innebandy och den positionen satsar vi på att ta. Vi känner att vi har leverantörerna med oss och att vi nu tillsammans ska erbjuda hela Sverige möjlighet att handla allt från bas till specialutbud oavsett om du är nybörjare, motionär eller elitspelare”.

• Fritid

• sportbranschen
  • innebandy
  • innebandyklubbor
  • kläder

Sportamore.se säljer sport och mode från från kända varumärken som NikeConverseAdidasPeak PerformancePuma samt ytterliggare ca 350 välkända varumärken. Sportamore.se erbjuder fri frakt och fri retur på alla köp, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. Bolaget grundades 2009 av Johan Ryding, Joakim Friedman och Jan Friedman.

Joakim Friedman (th)

Presskontakt Marknadschef 0704644992