Fondbolag sponsrar pokerdrottning

För första gången någonsin stödjer ett företag utanför pokerbranschen en spelare inför Poker-SM. Något som tidigare varit aktörer inom pokerbranschens spelplan blir nu även andra branschers marknadsplats. Cecilia Nordenstams framgångar i poker är omtalade och som spelare är hon ett framtidslöfte. I kommande Poker-SM får hon sin entrébiljett sponsrad av ett nystartat fondbolag, Sportinginvest. Vad är ditt mål med att ställa upp i Poker-SM? ”Att vinna, självklart. Men visst skulle jag vara nöjd med att komma till finalbordet. Det är ju inget lätt motstånd som bjuds. Många av de mer namnkunniga spelarna finns bland de anmälda”, säger Cecilia Nordenstam. Är du laddad inför Poker-SM i helgen? ”Ja! Det ska bli riktigt kul och det är skönt att spelet inte börjar förrän vid tretiden. Då hinner jag äta lunch och vakna till liv innan spelet startar”, avslutar Cecilia. Varför valde ni Cecilia? ”Cecilia Nordenstam har en bra möjlighet att som första kvinnliga pokerspelare vinna SM i poker, och det vill vi stödja”, säger Sportinginvest:s VD, Peter Dahlenmark. ”Cecilia står för positiva värden som vi gärna vill förknippas med. Hon är en ensamstående mamma och hon satsar på en karriär inom spel som sin huvudsakliga inkomstkälla”. ”Det är något vi kan stå för, då vi erbjuder spelfonder som en alternativ investeringsform”, fortsätter Peter. ”Spelansvar handlar inte bara om pengar och tid du lägger på spel utan också hela ditt förhållningssätt till att spela. Våra andelsägare får den vanliga upplevelsen och spänningen genom att ta del av de spel vi lägger och utför”, avslutar Peter Dahlenmark. Mer om Cecilias resultat i turneringar i USA här: http://pokerdb.thehendonmob.com/player.php?a=r&n=42041