Ellens Cheesecake ska representera Sverige

Genom tävlingen Cake of Sweden som ordnats av Spot and Tell har man korat det bakverk som ska representera Sverige på världsutställningen i Shanghai.

De två finalbakverken har provsmakats på caféer runtom i landet och deltagarna har röstat på sin favorit. Ställningen har under provsmakningsperioden varit extremt jämn fram till sista delfinalen i Stockholm, då cheesecake rusade iväg och tog en ledning med sju poäng.

Ellen Freiders "Svensk cheesecake med saffran och blåbär" tog hem segern framför favoriten på sajten - Jennie Benjaminssons "Oooey Gooey brownies med marshmallows, kola och chokladtryffel".

Under resans gång har detta blågula bakverk fått det passande smeknamnet "Kronan". Kronan var juryns favorit och mycket uppskattad runt om i landet på de olika provsmakningarna. Dels för sin färg och form dels för den spännande blandningen av smaker. Nu kommer denna vackra kreation representera Sverige på Världsutställningen Expo 2010. Air France bjuder vinnaren på en resa för två till Shanghai och Taste of Nordic bjuder på fika och guidad tur i den svenska paviljongen.

Cake of Sweden på twitter och på facebook

För fler frågor, kontakta Agnieszka Baltyn, VD Spot and Tell. tel. 0736-00 20 35, agnieszka@spotandtell.se

• cake of sweden
  • expo 2010
  • spot and tell
  • jennie benjaminsson
  • ellen freider

Spot and Tell bygger på gratis events och upplevelser till medlemmar - om de skriver om upplevelsen på webben. Spot and Tell har aktiva medlemmar inom olika intresseområden i hela Sverige och erbjuder events inom flera branscher.

Agnieszka Baltyn

Presskontakt Ansvarig Spot and Tell +46 (0)736 00 20 35