Spot and Tell – spännande och gratis upplevelser för aktiva i sociala medier

Spot and Tell bygger på events där handplockade medlemmar får prova och uppleva - för att sedan sprida ordet vidare på webben.

Bakom konceptet Spot and Tell står Agnieszka Baltyn, som även var med och grundade Tastecasting.se.

- Tastecastings fokus var att bjuda in till provsmakningar på restauranger och caféer, jag har valt att utveckla konceptet till något mycket större och även gå mot fler branscher, säger Agnieszka Baltyn.

Spot and Tell håller reda på var personer i sociala medier med olika intressen finns. Detta ger arrangören möjlighet att kliva in direkt där deras målgrupp befinner sig.

- PR-byråer vi samarbetar med ser Spot and Tell som ett bra komplement till vanliga pressträffar. Runt 80 procent av bloggarna skriver om sin upplevelse efter ett event, säger Katja Wulff, medlemsansvarig på Spot and Tell.

Metoden fungerar som en öppen fokusgrupp, där arrangören kan få feedback av deltagarna såväl under som efter ett event. Tack vare att feedbacken lämnas på webben kan även personer som inte var med på tillställningen involveras och dialogen kan fortsätta efteråt.

Spot and Tell kommer bjuda på många intressanta upplevelser inom olika branscher. Närmast ordnas en ”spotting” i Stockholm med improvisationsteatern Improvisation & Co. De bjuder in till föreställningarna Choklad! och Skeppsbrottet. Choklad! Har blivit utsedd till en av världens bästa improvisationsteaterföreställningar och Skeppsbrottet riktar sig i första hand till barnfamiljer.

Medlem blir du enkelt – det räcker att du har en blogg, eller konto på twitter eller facebook.

• sociala medier
  • blogg