Billackeringsföretaget Spot Paint köper in miljövänlig biltransport!

Spot Paint erbjuder billackeringskunder hämtning och lämning av fordon i samband med återställning av plåt och lackskada. Den nya transporten har täckta sidor och rymmer fyra bilar. Det miljöklassade fordonet är en del av Spot Paints satsning på mer miljövänliga metoder för billackering.

Inom traditionell billackering transporteras bilarna som ska lackeras ofta flera gånger mellan de olika verkstäder som utför plåtarbete och lackering i lackbox. Spot Paint använder i stället moderna metoder, sk. Smart Repair, för att återställa mindre plåtskador direkt på plats. Man lackerar därefter endast den lokala lackskadan i samma lackverkstad, utan behov av energikrävande uppvärmning i lackbox. Hämtning av flera fordon samtidigt minskar antalet transporter ytterligare.

”Privatkundernas kunskap om Smart-Repair växer”, säger Stefan Selmeklev, VD för Spot Paint, ”Många av de större bilhandlarna och bilparksägarna är miljöcertifierade, och när vanliga människor blir medvetna om den stora miljöpåverkan vid traditionell billackering så kommer vårt långsiktiga miljöarbete att ge oss konkurrensfördelar.”

Läs mer om Spot Paint

Läs mer om Spot Paints tjänster för företag

• Tjänster, konsult, service

• miljöbil
  • miljövänlig billackering
  • fordon
  • bokning av bilverkstad
  • spot paint
  • smart-repair
  • lackverkstad
  • lackskada
  • dagens industri
  • billackering

• Stockholm

Spot Paint Holding Sweden AB är en ledande aktör inom sk. Smart Repair – snabba och miljövänliga metoder för att återställa mindre lackskador och skador på plåt och fälg. Vi erbjuder kostnadseffektiva tjänster inom billackering både till privatpersoner och till företag som biluthyrningsföretag och bilåterförsäljare.

Spot Paint strävar efter att ligga i frontlinjen vad gäller teknisk innovation. Vi driver utvecklingen mot mindre utsläpp och minskad energiåtgång!  Spot Paint är ISO-certifierad enligt EN ISO 9001:2000 och medlem i Motorbranschens Riksförbund MRF.