Daniel Dersén ny VD för Spray

Daniel Dersén blir ny VD för Spray. Daniel kommer att fortsätta utveckla Sprays bredbandserbjudande i kombination med portalverksamheten. - Vår styrka är att vi både är en bredbandsoperatör och en välbesökt portal. Senaste veckan besökte en miljon Spray.se. Jag kommer fortsätta arbetet med att hitta synergier mellan portal och bredband och göra det ännu mer attraktivt att vara Spraykund. På så sätt gynnar det både oss och våra kunder, säger Daniel Dersén. Sprays portal har nyligen lanserat en helt ny söktjänst, den mänskliga sökmotorn Spray IQ samt en bostadsbytartjänst. Tidigare i år lanserades ett bredbandsabonnemang utan fast kostnad och i dagarna sjösätts en ny bredbandskampanj där ett trådlöst modem ingår. - Många väljer idag att surfa trådlöst i hemmet och genom att ge bort ett trådlöst modem till våra bredbandsabonnemang kommer vi attrahera fler av våra användare på Spray Date, Spray Mail, Spray IQ och andra portaltjänster att byta till Sprays bredbandsabonnemang, säger Daniel Dersén. Daniel Dersén har arbetat på Spray i fem år, nu närmast som ansvarig för Sprays telekomtjänster. Innan han började på Spray var han marknadschef på bilsajten Autoo och VD för Autoguide. Daniel Dersén ersätter Danny Aerts som i augusti tillträder tjänsten som VD för II-stiftelsen. - Daniel har varit med att bygga upp Sprays telefoni- och bredbandstjänster och fyllt en viktig roll i vår utveckling. Jag är mycket glad att han nu övertar rollen som VD, säger Danny Aerts, avgående VD för Spray. För mer information: Fredrik Pallin via Sprays pressjour: 08-410 90 122 Daniel Dersén, VD Spray: 0708-47 04 84 Spray är ett internetföretag med fokus på portal- och bredbandstjänster för konsumenter. Företaget tjänar pengar på internetabonnemang, telefoni samt annonser och premiumtjänster på sin portal www.spray.se www.spray.se når 1 miljon unika besökare varje månad, har 450 000 aktiva medlemmar och erbjuder tjänster som Spray Mail, Spray Date, Skunk, Spray Chat och kanaler som Spray Spel, Spray Resor och Spray Livsstil. Spray Abonnemang erbjuder de bästa avtalen för ADSL-abonnemang, olika internetuppkopplingar med modem samt fast telefoni.

Linda Bergman

Presskontakt Redaktör/Ansvarig Spray/Passagen Gratis Dejting Lediga Jobb