Spray ger 150 000 Home-kunder vassare e-posttjänst

Nu inleder Spray arbetet med att ge över 150 000 användare av e-posttjänsten home.se en betydligt vassare tjänst med 300 mb inkorg och marknadens bästa virus- och spamskydd. Spray övertog home.se i samband med köpet av Tiscali för drygt två år sedan. Nu inleds arbetet med att flytta över alla home-kunder till Sprays plattform för e-post, en efterlängtad förbättring anser många användare. Tjänsten har under en längre tid haft driftsproblem, som nu upphör i och med plattoformsbytet. Överflytten kommer att ske successivt under maj månad. Istället för en inkorg på 10 mb får nu home-användarna 300 mb och dessutom ett mycket effektivt spam- och virusskydd. Som Home-användare loggar man in med samma uppgifter som tidigare och mailens hela innehåll förblir detsamma i den nya tjänsten. - Det känns väldigt roligt att äntligen kunna erbjuda våra Home-kunder en bra tjänst. Den gamla mailplattformen var instabil och hade en hel del åldersproblem. Nu kommer även våra Home-kunder få ta del av vår testvinnande mailprodukt, säger Tomas Anglevik, produktansvarig för Home.se. Tusentals eftertraktade e-postadresser blir lediga I samband med överflytten passar Spray på att rensa ut e-postkonton som inte använts på en tid och därmed blir många eftertraktade adresser lediga. Några exempel: daniel@home.se, kungen@home.se, anna@home.se, minmail@home.se, lisa@home.se och stina@home.se. För mer information Fredrik Pallin via Sprays pressjour 08-410 90 122. Spray är ett internetföretag med fokus på portal- och bredbandstjänster för konsumenter. Företaget tjänar pengar på internetabonnemang, telefoni samt annonser och premiumtjänster på sin portal www.spray.se www.spray.se når 1 miljon unika besökare varje månad, har 450 000 aktiva medlemmar och erbjuder tjänster som Spray Mail, Spray Date, Skunk, Spray Chat och kanaler som Spray Spel, Spray Resor och Spray Livsstil. Spray Abonnemang erbjuder de bästa avtalen för ADSL-abonnemang, olika internetuppkopplingar med modem samt fast telefoni.

Linda Bergman

Presskontakt Redaktör/Ansvarig Spray/Passagen Gratis Dejting Lediga Jobb