Ett urval av Noble House fina sommarprodukter.

Upplev sommaren med Noble House

Vi längtar efter sommaren igen. Att få ta det lugnt i en skön miljö med en vacker omgivning och att få umgås utomhus. På sommaren, om vädret tillåter, flyttar vi ut på t ex altanen, i trädgården eller balkongen.

Färgerna och strukturerna är det viktigaste nu. ”Natur” och ”sköna färger” är det som bäst beskriver både materialvalen och färgtonerna i sommarens kollektion. Vi har jobbat med färgskalor i grönt och blått. Till detta lägger vi till färgerna krispigt vitt, grått och varma persikofärgade toner som accenter.

De gröna färgtonerna på köksserien har inspirerats av växter och blad från djungeln. Ett akvarellmönster med blad har satt prägeln på grillvante, grytlappar, kökshanddukar och dukar.

Badlakan, kuddar och plädar har fått blåa havstoner i form av oregelbundna, vattniga ränder.

Strukturerna på textilierna har stor variation, med allt från en grov canvasstruktur på kuddar, till rustikt vävda mattor i bomull och jute.

Gardinerna har en lugn harmonisk färgskala i svala ljusa grå, blå och vita toner. Gardinen Glimminge har ett tryckt mönster som ser ut som en struktur.

Möt sommaren tillsammans med Noble House!