Springhill flyttar till nya lokaler!

Springhill flyttar till nya lokaler!

Springhill flyttade in i sina nuvarande lokaler på Berga för drygt 20 år sedan, och sedan dess har såväl verksamheten som omvärlden förändrats avsevärt. Springhill väljer nu att flytta sin verksamhet till nya lokaler som byggs av Wihlborgs och MVBAB i södra Helsingborg.

De nya lokalerna, som inrymmer såväl lager som huvudkontor, kommer att vara anpassas till de behov som Springhill har idag. Byggnaden kommer att certifieras enligt Miljöbyggnad silver och taket kommer att täckas av solceller.

-Vi ser fram emot att flytta till nya hållbara lokaler som är anpassade till hur vår verksamhet ser ut idag. Wihlborgs känns som en bra samarbetspartner för oss.

Förutom det strategiska läget och vår möjlighet att påverka utformningen av lokalerna tror vi att det blir ett trivsamt område för medarbetarna med goda kollektivtrafikförbindelser, gott om parkeringsplatser och ett bra serviceutbud , säger Anna Holmberg, VD.