Kontrasternas möte med Carolina Klüft och Mikaela Laurén

Springtime Group/Camp Järvsö lanserar nya ledare och temahelger

Att ha god hälsa blev viktigare än någonsin under pandemin – och det är en insikt som inte kommer att försvinna. Researrangören Springtime och tränings-destinationen Camp Järvsö vill inte bara skapa träningspass för sina kunder utan också bidra till inspiration och motivation att ta hand om sin hälsa på lång sikt.

I början av april bjuder därför två av Sveriges främsta idrottsprofiler, Carolina Klüft och Mikaela Laurén, in till en fullmatad träningshelg på Camp Järvsö Hotell & Konferens: Konstrasternas möte.Då erbjuds en unik sammansättning av träningspass med både löpning och boxning – men även föreläsningar, god mat, skratt och glädje kommer att stå i fokus. Dessutom väntar en träningsutmaning i sann ”Mästarnas mästare”-anda.

– Vi fann varandra snabbt i samband med inspelningarna av Mästarnas mästare för några år sedan. Våra resor som idrottare och människor har både likheter och olikheter. Vi har väldigt roligt ihop med mycket skratt och härliga upplevelser, och det vill vi dela med oss av till andra under en helg, säger Carolina Klüft.

– Egentligen är vår helg för vem som helst som gillar träning, skratt, inspiration och som vill ha en upplevelse utöver det vanliga. Träningen kommer att vara på en nivå så att alla kan vara med utifrån sina egna förutsättningar. Vi kommer att ha en rolig och oförglömlig helg tillsammans, avslutar Mikaela Laurén.

Springtime Group har 40 års erfarenhet av att arbeta med träning och hälsa, både inom resebranschen och inom media. Men nu vill man nå utanför sina vanliga målgrupper. Temahelgen Kontrasternas möte den 1–3 april är det första steget i denna ambition.

– I våra utvärderingar ser vi tydligt att det mänskliga mötet, det vill säga det mottagande och den omsorg vi visar våra gäster, är det som vi alltid får mycket höga betyg för. Detta är tack vare vårt nätverk av instruktörer och profiler som vi jobbat fram under drygt 30 år. Därför är vi också väldigt måna om att välja ut rätt personer som jobbar för oss. Vi arbetar kontinuerligt för att utvecklas så att vi alltid ligger i framkant inom den utveckling som sker inom träning och hälsa – inte minst genom att hitta nya, spännande instruktörer och profiler, säger Marie Ahlm Norrstrand, ledarstabsansvarig.

Kontrasternas möte med Carolina Klüft och Mikaela Laurén är bara en av många nya temahelger som kommer att dyka upp under 2022. Målet är att nå utanför våra vanliga målgrupper. Inom kort lanseras fler profiler, nya resmål och genomtänkta paketeringar med målet attinspirera, motivera och vägleda människor till en aktiv och hållbar livsstil, avslutar Marie.

Springtime Group AB är Sveriges främsta aktör inom träning och hälsa. Genom tusentals aktiva resenärer, ledande magasin och digitala plattformar samt egna lopp och event skapar och förmedlar vi relevant innehåll och unika upplevelser. Vi ska inspirera, motivera och vägleda människor till en aktiv och hållbar livsstil. www.springtime.se

Om Camp Järvsö
Här erbjuds temapaket för de som älskar träning, hälsa och upplevelser, För företag erbjuder vi naturliga möten så som konferens, kick-off, bröllop, fest eller träningsläger/möten för föreningar/ grupper. Den ro som skogen ger tillsammans med god och nyttig mat samt dagliga fysiska aktiviteter gör att alla åker hem fräscha och med ett lägre blodtryck och puls. Restaurangen är öppen året runt och likaså aktivitetsutbudet: gym, yogasalar, padelhall, gymnastikhall, fotbollsplaner, cykel-, löpar-, vandrings- och skidleder, kanot, fiske, jakt, klättervägg och äventyrsbana etcetera. Tillsammans med Sveriges bästa instruktörer ger vi våra gäster nya upplevelser, pulstoppar och djupa andetag. Vi samlar människor kring hälsa, rörelse och mat – var och en med egen startgrop och eget målsnöre. Alltihop i en vidunderligt vacker miljö och med rum för både insikt och utblick. www.campjarvso.se

Helena Wiktelius, sälj/marknadsansvarig Springtime Group AB & Camp Järvsö