Folkkära längdskidåkaren Anders Södergren är huvudcoach under träningsresan.

Träna med längdlandslaget – i Portugal

Springtime Travels populära Training Camp får förstärkning av längdlandslaget. Folkkära längdskidåkaren Anders Södergren står för huvudcoachningen under en av vårens träningsresor till Portugal.

– Det är barmarksperiod största delen av året för de flesta och jag ser verkligen fram emot att inspirera till en så givande och kul träning som möjligt i en fantastiskt härlig miljö, säger Anders Södergren.

Nu öppnar bokningen till vårens Training Camp-resor till Monte Gordo i Portugal. I ett samarbete mellan Springtime Travel, Svenska Skidförbundet, Intersport och Craft lanseras en träningsresa med fokus på skidor. Under ledning av svenska längdlandslaget blir det skidskola på barmark med rullskidåkning och skidstyrka. Veckan bjuder även på löpning, stavgång, fyspass, yoga, dans med mera.

Pris från 12 995 kr, inklusive direktflyg, halvpension, fysisk helpension, med del i dubbelrum. Datum: 22–29 april.

Våren 2017 arrangerar Springtime Travel totalt 14 Training Camp-veckor i Monte Gordo. Under varje vecka finns 15–20 ledare på plats och deltagarna kan välja mellan ett 10-tal pass om dagen. Bland våra övriga samarbetspartner syns bland annat Friskis & Svettis, Apoteket Hjärta, Team Stockholm Marathon, Les Mills och Topphälsa.

För mer information, kontakta: Joel Yderberg, projektledare Springtime Travel, joel.yderberg@springtime.se, 070-61 08 153.

www.springtime.se