De toppar Human Centered Business Index 2016!

Nu har de tio svenska företag presenterats som toppar Human Centered Business Index 2016. De tio utvalda företagen tar ”hållbarhet till en ny nivå”, enligt entreprenören bakom indexet, Johanna Hallin.

Human Centered Business Index är ett banbrytande koncept som har utvecklas av entreprenören Johanna Hallins företag Lumen Behavior, i samarbete med Pondus Kommunikation och ett globalt nätverk av experter på human centered design, systemförändring och social innovation. Human Centered Business Index är sammansatt statistik över dimensionerna mening, empati, systemstrategi och motståndskraft i förhållande till indikatorer kring företags kärnverksamhet.

Lanseringen och firandet av topp 10 hölls på KTH Center for Stockholm School of Entrepreneurship tisdagen 15 mars. De tio vinnarna var BoKlok, DayCape, Elekta, Fjällräven, Försunda Omsorg, GodEl, Idrott Utan Gränser, Mitt Liv, Polarbröd och Saltå Kvarn.

–De här företagen går i bräschen för nytt hållbart företagande. De kan konsten att omsätta kompetenserna meningsfullhet, empati, systemförståelse och motståndskraft i både ledarskap och strategi, säger prisinstiftaren Johanna Hallin, tillika VD för Lumen Behavior.

Läs mer om Human Centered Business Index 2016 här: humancentered.se

Priset delas ut för första gången i år och planeras återkomma årligen.

• human centered business
  • human centered
  • human centered business index
  • human centered business index 2016
  • hållbarhet
  • rapport
  • release
  • vd

Lumen Behavior partners with brave companies ready to become Human Centered in business and operations, by facilitating purpose, empathy, systems approach and resilience into decision making processes.

Evelina Fredriksson

Presskontakt The Swedish Institute of Positive Psychology +46 702 25 14 98