Rendering av Grand Curiosa Hotel

SSC levererar dörrar till Liseberg Grand Curiosa Hotel

Liseberg Grand Curiosa Hotel i Göteborg, som är en del av Lisebergs expansionsplaner med upplevelsehotell och vattenpark, har fått sina dörrar levererade från SSC.

– Vi är otroligt stolta över förtroendet att få leverera nästan ett och ett halvt tusen dörrar till detta läckra projekt. Liseberg Grand Curiosa Hotel blir verkligen något utöver det vanliga, säger André Berglund, Försäljningschef på Dörrar, SSC.

Hotellet beskrivs som ett magiskt familjehotell i sann Lisebergsanda, fyllt med minnen från svunna tider och fjärran platser.

– Vår ambition är att skapa ett hotell olikt allt annat man tidigare upplevt. Hotellet kommer att ha barnens upptäckarlust i centrum kombinerat med alla de moderna bekvämligheter som hotell idag förväntas tillhandahålla, säger Thomas Sjöstrand, vd för utvecklingsbolaget Liseberg AB Skår.

Liseberg Grand Curiosa Hotel kommer innehålla 457 familjerum, restaurang och barer på bottenvåningen och en takbistro med utsikt över nöjesparken och staden. Med sina starkt tematiserade 457 rum kommer Liseberg Grand Curiosa Hotel att kunna ta emot över 800 000 gäster under ett år.

Pierre Kroona, projektledare Liseberg Grand Curiosa Hotel fortsätter: – Vi hade mycket speciella behov när det gällde hotellets dörrar. Färgsättning, ytbeläggning, beslag och trösklar behövde specialanpassas för att passa in i vår starkt tematiserade miljö. SSC var mycket tillmötesgående och vi är mycket nöjda med deras engagemang, och inte minst slutresultatet.

– Det är förstås alltid spännande när kunden har mycket speciella önskemål. Det kräver att man måste anstränga sig lite extra för att lösa kundens behov. Men det blir oftast också de roligaste uppdragen, avslutar en nöjd André Berglund.

Regioner

SSC Skellefteå är en av Nordens ledande leverantör av snickeriprodukter, dörrar och fönster. Det breda utbudet omfattar högklassiga produkter och tjänster som gör det lättare att skapa unika miljöer i trä. SSC arbetar kontinuerligt med att stärka sin position som projektleverantör på marknaden. SSC omsätter 500 Mkr och är 300 medarbetare i gruppen.

Dan Magnusson

André Berglund